Bloombee je slovenský výrobca šumivých bômb do kúpeľa, s ktorým sme v roku 2023 expandovali do Česka a Maďarska. Správa PPC kampaní na dvoch nových trhoch priniesla nové výzvy, keďže začiatky na nových trhoch sú vždy náročné. Preto sme si s klientom spoločne stanovili jasné KPIs: zdvojnásobiť obrat z PPC kampaní pri zachovaní návratnosti.
Na dosiahnutie tohto cieľa sme pripravili PPC stratégiu, ktorá kombinovala brandové a výkonnostné kampane. Brandové kampane boli zamerané na oslovovanie nových zákazníkov a budovanie povedomia o značke, zatiaľ čo výkonnostné kampane sa sústredili na maximalizáciu obratov a efektivitu kampaní.
Ako sa nám darilo? Obrat sme zvýšili o 136%, pričom sa nám podarilo zlepšiť efektivitu PPC kampaní o 27%. Tento rast sa nám podarilo dosiahnuť pri zvýšenej investícií o 86%.
Aby sme dosiahli stanovené ciele, vypracovali sme PPC stratégiu, ktorá kombinovala budovanie povedomia o značke s výkonnostnými kampaňami zameranými na maximalizáciu návratnosti investícií
Prvým krokom bolo oslovovanie nových zákazníkov, ktorí ešte neprišli do kontaktu so značkou Bloombee, no spadajú do našej cieľovej skupiny. V tejto fáze sme využili kombináciu YouTube kampaní a Reach kampaní na sociálnych sieťach s cieľom osloviť čo najväčší počet ľudí z cieľovej skupiny, pričom sme sa zameriavali na frekvenciu 5 zobrazení za mesiac, aby sme zabezpečili efektívne budovanie povedomia o značke v rámci nášho obmedzeného rozpočtu.
V rámci Google Ads sme využívali YouTube TrueView In-stream reklamy v kombinácii s formátom Bumper Ad, vďaka čomu sme boli schopný osloviť veľké množstvo ľudí z cieľovej skupiny. Na podporu výkonnosti videoreklám sme navyše využili XML feed, pomocou ktorého sme boli schopný zobrazovať pod video reklamami produktové portfólio Bloombee.
V Meta Ads sme využili reach kampane, ktoré kombinovali statické vizuály a video formáty reklamy a UGC obsah.
Kreatíva kampaní bola prispôsobená cieľovej skupine, pričom sme komunikovali relax vo vani spojený s Bloombee produktami, čím sme podporili emocionálne prepojenie so značkou.
Hlavné metriky, na ktoré sme sa v tejto fáze kampaní zameriavali:
Po oslovení nových potenciálnych zákazníkov sme sa v ďalšej fáze zamerali na ľudí, ktorí prejavili záujem o značku alebo produkty. Týchto používateľov sme automaticky vylúčili z brandových kampaní a presunuli do remarketingových segmentov v rámci Google Ads a Meta Ads.
V rámci výkonnostných kampaní sme využili Performance Max kampane v Google Ads, kde sme testovali kampane s podkladmi aj bez podkladov. Zároveň sme využívali bidding stratégiu zameranú na cieľovú ROAS.
Katalógové kampane v Meta Ads, sme cielili predovšetkým na ľudí, ktorí interagovali so značkou Bloombee – návštevníkov webu, ľudí interagujúcich s príspevkami na sociálnych sieťach a na nových followerov na Facebooku či Instagrame. V rámci statických formátov sme aktívne využívali rozšírenie “Add Catalog Items” pre efektívnu komunikáciu produktového portfólia a povzbudenie k spontánnemu nákupu.
Vzhľadom na to, že produkty Bloombee sú ideálne na darovanie, sezónne kampane zohrali kľúčovú úlohu v našej stratégií. Zamerali sme sa na najdôležitejšie sezónne príležitosti:
V týchto obdobiach sme aktívne prispôsobovali a pracovali s biddingom, pričom sme priebežne pracovali s rozpočtami s cieľom maximalizovať návratnosť investícií.
Kombináciou brandových kampaní, akvizície nových zákazníkov, remarketingu a sezónnych kampaní sme dosiahli výrazné zlepšenie výkonnosti:
Ozvite sa nám a poďme sa o tom nezáväzne porozprávať. Radi si vypočujeme vaše potreby a ukážeme vám dostupné možnosti, ako dosiahnuť výsledky, ktoré majú skutočný dopad.
Zníženie výdavkov
Zníženie ceny za konverziu