Bloombee

Ako sme zdvojnásobili obrat pre Bloombee?

O projekte

Bloombee je slovenský výrobca šumivých bômb do kúpeľa, s ktorým sme v roku 2023 expandovali do Česka a Maďarska. Správa PPC kampaní na dvoch nových trhoch priniesla nové výzvy, keďže začiatky na nových trhoch sú vždy náročné. Preto sme si s klientom spoločne stanovili jasné KPIs: zdvojnásobiť obrat z PPC kampaní pri zachovaní návratnosti. 

 

Na dosiahnutie tohto cieľa sme pripravili PPC stratégiu, ktorá kombinovala brandové a výkonnostné kampane. Brandové kampane boli zamerané na oslovovanie nových zákazníkov a budovanie povedomia o značke, zatiaľ čo výkonnostné kampane sa sústredili na maximalizáciu obratov a efektivitu kampaní.

 

Ako sa nám darilo? Obrat sme zvýšili o 136%, pričom sa nám podarilo zlepšiť efektivitu PPC kampaní o 27%. Tento rast sa nám podarilo dosiahnuť pri zvýšenej investícií o 86%.

Riešenie

Aby sme dosiahli stanovené ciele, vypracovali sme PPC stratégiu, ktorá kombinovala budovanie povedomia o značke s výkonnostnými kampaňami zameranými na maximalizáciu návratnosti investícií

Budovanie povedomia o značke a akvizícia nových zákazníkov

Prvým krokom bolo oslovovanie nových zákazníkov, ktorí ešte neprišli do kontaktu so značkou Bloombee, no spadajú do našej cieľovej skupiny. V tejto fáze sme využili kombináciu YouTube kampaní a Reach kampaní na sociálnych sieťach s cieľom osloviť čo najväčší počet ľudí z cieľovej skupiny, pričom sme sa zameriavali na frekvenciu 5 zobrazení za mesiac, aby sme zabezpečili efektívne budovanie povedomia o značke v rámci nášho obmedzeného rozpočtu. 

V rámci Google Ads sme využívali YouTube TrueView In-stream reklamy v kombinácii s formátom Bumper Ad, vďaka čomu sme boli schopný osloviť veľké množstvo ľudí z cieľovej skupiny. Na podporu výkonnosti videoreklám sme navyše využili XML feed, pomocou ktorého sme boli schopný zobrazovať pod video reklamami produktové portfólio Bloombee.

V Meta Ads sme využili reach kampane, ktoré kombinovali statické vizuály a video formáty reklamy a UGC obsah. 

Kreatíva kampaní bola prispôsobená cieľovej skupine, pričom sme komunikovali relax vo vani spojený s Bloombee produktami, čím sme podporili emocionálne prepojenie so značkou.

Hlavné metriky, na ktoré sme sa v tejto fáze kampaní zameriavali:

  • View Rate – 40% 
  • CPM – 2.5 €
  • CPR – 2.5 € 
  • Frekvencia – 5

Výkonnostné kampane

Po oslovení nových potenciálnych zákazníkov sme sa v ďalšej fáze zamerali na ľudí, ktorí prejavili záujem o značku alebo produkty. Týchto používateľov sme automaticky vylúčili z brandových kampaní a presunuli do remarketingových segmentov v rámci Google Ads a Meta Ads.

V rámci výkonnostných kampaní sme využili Performance Max kampane v Google Ads, kde sme testovali kampane s podkladmi aj bez podkladov. Zároveň sme využívali bidding stratégiu zameranú na cieľovú ROAS.

Katalógové kampane v Meta Ads, sme cielili predovšetkým na ľudí, ktorí interagovali so značkou Bloombee – návštevníkov webu, ľudí interagujúcich s príspevkami na sociálnych sieťach a na nových followerov na Facebooku či Instagrame. V rámci statických formátov sme aktívne využívali rozšírenie “Add Catalog Items” pre efektívnu komunikáciu produktového portfólia a povzbudenie k spontánnemu nákupu. 

Sezónne príležitosti

Vzhľadom na to, že produkty Bloombee sú ideálne na darovanie, sezónne kampane zohrali kľúčovú úlohu v našej stratégií. Zamerali sme sa na najdôležitejšie sezónne príležitosti:

  • Black Friday
  • Vianočné kampane
  • Veľká noc
  • MDŽ
  • Deň matiek 

V týchto obdobiach sme aktívne prispôsobovali a pracovali s biddingom, pričom sme priebežne pracovali s rozpočtami s cieľom maximalizovať návratnosť investícií.

Výsledky

Kombináciou brandových kampaní, akvizície nových zákazníkov, remarketingu a sezónnych kampaní sme dosiahli výrazné zlepšenie výkonnosti:

  • Obrat sme zvýšili o 136% 
  • Zvýšili sme efektivitu PPC kampaní o 27%
  • Dosiahli sme celkové ROAS na úrovni 298%, pričom minimum bolo 234%

Výsledky spolupráce

Segment:

KPIs

Výsledky

Team

Adam Špankovič

PPC Specialist

Hľadáte dlhodobého partnera pre výkonnostný marketing?

Ozvite sa nám a poďme sa o tom nezáväzne porozprávať. Radi si vypočujeme vaše potreby a ukážeme vám dostupné možnosti, ako dosiahnuť výsledky, ktoré majú skutočný dopad.

Ďalšie prípadové štúdie

Olashop.sk

Zefektívnenie kampaní
+ 0 %

Zníženie výdavkov

- 0 %
Zvýšenie obratu
+ 0 %

Peki.sk

Zvýšenie počtu konverzií
+ 0 %

Zníženie ceny za konverziu

- 0 %
Zvýšenie podieľu zobrazení
+ 0 %